Jeśli to czytasz, to znaczy, że zdecydowałeś, że wreszcie nadszedł czas, aby zainwestować w drukarkę lub kserokopiarkę dla swojej firmy. Jeśli patrzysz na drukarki, prawdopodobnie słyszałeś o drukarkach laserowych i drukarkach atramentowych. Drukarki laserowe są szybsze niż drukarki atramentowe, ale mają tendencję do bycia droższymi. Drukarki atramentowe zużywają mniej tonera, a więc drukują taniej na stronę niż drukarki laserowe, ale są zazwyczaj wolniejsze.
Producenci drukarek atramentowych zareagowali na problem szybkości, wypuszczając urządzenia wielofunkcyjne: urządzenia, które łączą w sobie funkcjonalność zarówno drukarki, jak i kserokopiarki w jednym urządzeniu. Istnieje nawet jeden typ urządzenia wielofunkcyjnego, które może również skanować dokumenty. Jeśli jednak planujesz skanować jakiekolwiek dokumenty za pomocą atramentowego urządzenia wielofunkcyjnego, pamiętaj, że jakość zeskanowanych obrazów nie będzie tak wysoka, jak w przypadku skanera lub kserokopiarki.
Urządzenia wielofunkcyjne otrzymały swoją nazwę, ponieważ zostały zaprojektowane tak, aby zastąpić trzy oddzielne urządzenia biurowe: drukarkę, kserokopiarkę i skaner. Teoretycznie pozwala to zaoszczędzić pieniądze, ponieważ wystarczy zakupić tylko jedno urządzenie zamiast trzech osobnych. Jednakże, istnieje pewna dyskusja na temat tego, czy urządzenie wielofunkcyjne rzeczywiście oszczędza pieniądze.
Więcej na: teamowi.pl