Pozycjonowanie stron internetowych – na co zwrócić uwagę?

Pozycjonowanie stron internetowych – na co zwrócić uwagę?

Chcesz rozwijać swój biznes, ale wydaje Ci się, że brakuje Ci metod na dotarcie do lokalnych konsumentów? Czas otworzyć notatnik i wykorzystać pozycjonowanie lokalne stron internetowych. Dziś dowiesz się więcej na temat optymalizacji pod kątem geolokalizacji. Z pewnością Twoje miasto ma do zaoferowania znacznie więcej, niż Ci się wydaje!

Na czym polega lokalne SEO?

Jest to promocja strony internetowej w lokalnych wynikach wyszukiwania. Sięga się wówczas do strategii geolokalizacyjnych słów kluczowych. Wszelkie wyszukiwania są wtedy zawężone do danej grupy odbiorców związanych najczęściej z danym miastem. Jest to więc sposób na personalizowanie wyników SERP.

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych w liczbach:

  • około 46% wyszukiwań dotyczy lokalnych firm i sklepów,
  • 1 na 3 osoby wyszukuje miejsce, które ma zamiar odwiedzić,
  • blisko połowa klientów wybiera się do sklepu w ciągu jednego dnia od wyszukiwania,
  • 80% wyników lokalnych jest konwertowanych.

Jakie techniki warto wykorzystać?

Pozycjonowanie to bardzo szeroko pojęta optymalizacja wszelkich aspektów związanych z wydajnością witryny. Oto techniki, które warto wykorzystać w każdej strategii marketingowej online:

 

  • optymalizacja treści,
  • budowanie linków, 
  • dbałość o metadane,
  • wykorzystanie właściwych słów kluczowych,
  • poprawa szybkości witryny,
  • stworzenie mobilnej wersji witryny,
  • optymalizacja nawigacji,
  • budowanie przyjaznej struktury,
  • generowanie zrozumiałych adresów URL,
  • prowadzenie działań marketingowych w mediach społecznościowych.

 

Wyżej wymienione metody to tylko niewielki ułamek wszystkich technik wchodzących w skład pozycjonowania. Aby maksymalnie wykorzystać potencjał swojej strategii, warto umiejętnie wdrożyć choć część z nich, gdyż pozwala to na rozwój biznesu i gwarantuje osiąganie lepszych wyników.

Pozycjonowanie stron – o czym trzeba pamiętać?

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych to złożony proces. Należy tutaj podkreślić również, że nie jest to działanie jednorazowe, tylko ciągła praktyka, która wiąże się z aktualizacjami algorytmów oraz obowiązującymi trendami. Jednak dzięki tym strategiom będziesz mieć szansę zostać liderem rankingowym na długi czas.